Zastępca Burmistrza Pan Paweł Jakubowski, Pani Wicedyrektor Ewa Adamczak oraz uczniowie Julia Napierała, Konrad Kaniewski – odwiedzili siedzibę Radia Poznań, gdzie powstał film promocyjny . To przedsmak tego, co czeka przyszłych uczniów profilu medialnego.
🎬📢 NOWOŚĆ W NASZEJ SZKOLE! OD ROKU SZKOLNEGO 2025/2026 RUSZA PROFIL MEDIALNY! 🎙️
🎶🎤 DRZWI OTWARTE ZA NAMI! 🎓✨
Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili naszą szkołę podczas Drzwi Otwartych! 🏫 To był dzień pełen emocji, inspiracji i nowych doświadczeń.
Wydarzenie rozpoczęła Pani Wicedyrektor Ewa Adamczak, serdecznie witając wszystkich zgromadzonych. Chwilę później na scenie pojawił się szkolny zespół muzyczny Ventus, który swoim energetycznym występem wprowadził uczestników w świetny nastrój. 🎶🎸
Następnie Pan Mariusz Stachowski przedstawił ofertę edukacyjną na rok szkolny 2025/2026, zwracając szczególną uwagę na nowy profil medialny, który powstaje we współpracy z Radiem Poznań! 🎙️📻 To wyjątkowa szansa dla przyszłych uczniów zainteresowanych dziennikarstwem, mediami i komunikacją.
Uczestnicy mieli okazję zwiedzić szkołę, porozmawiać z nauczycielami i uczniami oraz wziąć udział w inspirujących warsztatach.
Dziękujemy za przybycie i mamy nadzieję, że zobaczymy się we wrześniu!
📌 Do zobaczenia! 👋
40
WSPÓLNE ZDROWE ŚNIADANIE – PODSUMOWANIE CYKLU LEKCJI O ZDROWYM ODŻYWIANIU
W ramach podsumowania cyklu lekcji o zdrowym odżywianiu klasa 2A LO o profilu prozdrowotnym zorganizowała podczas godziny wychowawczej wspólne zdrowe śniadanie. Uczniowie przygotowali pełnowartościowe posiłki bogate w białko, zdrowe tłuszcze oraz witaminy, zwracając uwagę na zbilansowaną dietę.
Podczas śniadania omówiono kluczowe zasady zdrowego stylu życia oraz wymieniono się pomysłami na wartościowe posiłki. Wspólne doświadczenie nie tylko podkreśliło wagę prawidłowego odżywiania, ale również wzmocniło integrację klasy. To wydarzenie było świetnym zwieńczeniem cyklu zajęć i źródłem inspiracji dla uczestników zdrowego śniadania.
LEKCJA BIOLOGII ZE SPECJALNYM GOŚCIEM – DŻDŻOWNICĄ ZIEMNĄ
Podczas zajęć biologii uczniowie klasy 2A LO o profilu prozdrowotnym mieli okazję poznać bliżej dżdżownicę ziemną – przedstawicielkę skąposzczetów z typu pierścienic. Obserwując jej budowę i zachowanie, wypełniali przygotowaną kartę pracy, analizując cechy anatomiczne oraz przystosowania do życia w glebie.
Lekcja ta podkreśliła empiryczny charakter biologii – naukę przez doświadczenie i obserwację. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z żywym organizmem uczniowie mogli lepiej zrozumieć znaczenie dżdżownic w ekosystemie oraz docenić metodę badawczą opartą na bezpośrednim poznawaniu świata przyrody.
2