WARSZAWA DA SIĘ LUBIĆ...

Skoro świt dnia 5 kwietnia 2018 roku słuchacze Opalenickiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku udali się na wycieczkę do Warszawy. Jedni by zobaczyć Warszawę po raz pierwszy, inni by odnowić jej wizerunek po kilku latach.

Pierwsze kroki skierowaliśmy na Plac Zamkowy gdzie z kolumny przywitał nas król Zygmunta III Waza. Następnie w Zamku Królewskim obejrzeliśmy znajdują się tam sale i komnaty królewskie wyposażone w meble z epoki, zastawy stołowe, piękną porcelanę, zegary i żyrandole oraz wspaniałe obrazy namalowane przez znanych malarzy.

Po opuszczeniu zamku poszliśmy do Bazyliki archikatedralnej pw. św. Jana Chrzciciela.

a następnie zwiedziliśmy warszawską Starówkę z Syrenką. Z murów obronnych schodziliśmy krętymi schodami podziwiając pomnik Małego Powstańca.

Spacerując Krakowskim Przedmieściem podziwialiśmy zabytkowe kamienice, pomniki i oczywiście Pałac Prezydencki by dotrzeć do Placu Defilad i Grobu Nieznanego Żołnierza.

Autokarem przez Most Poniatowskiego udaliśmy się na prawą stronę Warszawy – Pragę, na Stadion Narodowy.

Strudzeni po całym dniu udaliśmy się na obiadokolację i zasłużony odpoczynek.

Kolejny dzień wycieczki po śniadaniu rozpoczęliśmy od zwiedzania Pałacu w Wilanowie, siedziby króla Jana III Sobieskiego i Marysieńki jego ukochanej żony. Piękne pałacowe wnętrza i ogrody na długo pozostaną w naszej pamięci.

Jadąc pod Belweder do Łazienek podziwialiśmy nową, wspaniałą Warszawę. W Łazienkach zachwycił nas pomnik Chopina i ławeczki w całym parku z jego utworami, pawilon Starej Pomarańczarni, Teatr na Wodzie i oczywiście Pałac Łazienkowski – na wyspie, który został rozbudowany na życzenie króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Spotkaliśmy też Baśkę, wiewiórkę, która umiliła nam spacer po Łazienkach.

Dzięki uprzejmości i na zaproszenie senatora RP Jana Filipa Libickiego mogliśmy zwiedzić Sejm i poznać jego historię.

Senator ugościł nas obiadem w restauracji Poselskiej.

Ostatnim punktem naszej wycieczki było Muzeum Powstania Warszawskiego. Zwiedzanie Warszawy zaliczymy z pewnością do kolejnych udanych wycieczek o walorach edukacyjnych. Skłoniła ona bowiem do zadumy i refleksji na temat znaczenia pojęcia "dziedzictwa historii i kultury".

Szczególne podziękowania kierujemy do senatora Jana Filipa Libickiego za opiekę i gościnność oraz do koleżanek: naszej dziekan Elżbiety Adamczewskiej, Tereni Marcinkowskiej, Bogumiły Prałat i Krystyny Fertig za zorganizowanie wycieczki.

malzam

Najnowsze

Popularne

Ten serwis korzysta z plików cookies. Informacje zawarte w cookies wykorzystujemy m.in. w celach statystycznych, funkcjonalnych oraz dostosowania strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że zgadzasz się na ich zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia w Twojej przeglądarce. Szczegółowe informacje w Polityce ochrony prywatności. polityka prywatnosci.